ZASADY GRY W „BOWLING” (potocznie nazywana grą w KRĘGLE)

Pojedyncza gra składa się z dziesięciu rund (tzw. ramek) dla każdego gracza. W każdej rundzie gracz może wykonać maksymalnie dwa rzuty, a w rundzie 10 nawet trzy. Runda kończy się gdy zawodnik strąci wszystkie kręgle (w pierwszym rzucie) lub wykona 2 rzuty. Na 1 torze może grać do 8 graczy (optymalnie 4). W jednej grze można zdobyć maksymalnie 300 punktów.
 
Chwyt kuli: kulę należy chwycić przez wsunięcie dwóch środkowych palców i kciuka w  otwory na kuli. Palce powinny wchodzić luźno,do drugiej kostki, natomiast kciuk powinien schować się cały. Pozostałe dwa palce umieszczamy wygodnie na kuli, tak aby dłoń przylegała luźno do jej powierzchni. Chwyt ten można nazwać „pajączkiem”. Dozwolone (zwłaszcza wśród małych dzieci) jest trzymanie kuli oburącz bez konieczności umieszczania palców w otworach i toczenie jej. Każda kula ma swoją wagę, która wyrażona jest w funtach (od 6 do 16), oraz otwory na palce o różnej średnicy – pamiętaj, aby dobrać wagę i średnicę otworów do własnych upodobań, możliwości i fizjonomii (kolor kuli nie ma tu znaczenia).
 
KROKI: tradycyjny rozbieg przed rzutem składa się z 4 kroków. Pierwsze trzy powinny być wykonywane prosto, zdecydowanie do przodu.
1. Krok – Kula znajduje się około 20 – 30 cm od klatki piersiowej; jest to pozycja wyjściowa do wykonania zamachu.

2. Krok – Wykonaj ruch lewą nogą (praworęczni), a następnie zrób wahadłowy ruch ręką w dół. Ręka ugina się jedynie w łokciu, usztywniona w nadgarstku.

3. Krok – Ramię powinno wędrować w tył do góry, poniżej linii barków, nie odchylając się na prawo czy lewo. Ruch ten pomaga w uzyskaniu maksimum efektu z wykonywanego zamachu oraz utrwalenia nawyku prowadzenia ramienia równolegle do toru.

4. Krok – Ostatni, czwarty krok zakończony jest poślizgiem lewej nogi. Podczas tego kroku prawa noga zachodzi za zawodnikiem na lewą stronę (u praworęcznych), dotykając podłogi. W momencie wykonywania rzutu ciało powinno być w stabilnej pozycji, aby wykorzystać siłę rozbiegu.
 
Punktacja STRIKE (na ekranie jako X )- wszystkie 10 kręgli strącone za pierwszym rzutem. Gracz otrzymuje maksymalną liczb – 10 punktów, oraz dodatkowo łączną liczbę punktów zdobytych podczas dwóch następnych rzutów kulą.
 
Punktacja SPARE (na ekranie jako / ) – wszystkie 10 kręgli strącone w jednej rundzie. Gracz otrzymuje 10 punktów za rundę oraz dodatkowo liczbę punktów zdobytych podczas następnego rzutu.
 
SPLIT – gracz strąca kręgle w ten sposób, że pozostałe kręgle do strącenia w drugim rzucie ustawione są po dwóch stronach toru i rozegranie split jest bardzo utrudnione.
 
MISS – gracz w ogóle nie trafia w kręgle w trakcie rundy.
Copyright Kręgielnia INDYGO Jasło (c)2019, Wszelkie prawa zastrzeżone. Rezerwacje 534-360-000
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem